gokris - In the Life We Live Together

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Kristin - 20 mars 2011 18:51

[3:28]

لَّا يَتَّخِذِ ٱلۡمُؤۡمِنُونَ ٱلۡكَـٰفِرِينَ أَوۡلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ‌ۖ وَمَن يَفۡعَلۡ ذَٲلِكَ فَلَيۡسَ مِنَ ٱللَّهِ فِى شَىۡءٍ إِلَّآ أَن تَتَّقُواْ مِنۡهُمۡ تُقَٮٰةً۬‌ۗ وَيُحَذِّرُڪُمُ ٱللَّهُ نَفۡسَهُ ۥ‌ۗ وَإِلَى ٱللَّهِ ٱلۡمَصِيرُ

.

.

.

Let not the believers take disbelievers for their friends in preference to believers. Whoso doeth that hath no connection with Allah unless (it be) that ye but guard yourselves against them, taking (as it were) security. Allah biddeth you beware (only) of Himself. Unto Allah is the journeying.

.

.

.

Låt inte de troende ta icke troende för sina vänner i stället för troende. Vemhelst doed som inte har någon anknytning till Allah om (det) att ni men skydda er mot dem, med (så att säga) säkerhet. Allah bjudit du akta (endast) av sig själv. Un till Allah är den resande.




[3:29]

قُلۡ إِن تُخۡفُواْ مَا فِى صُدُورِڪُمۡ أَوۡ تُبۡدُوهُ يَعۡلَمۡهُ ٱللَّهُ‌ۗ وَيَعۡلَمُ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ وَٱللَّهُ عَلَىٰ ڪُلِّ شَىۡءٍ۬ قَدِيرٌ۬

.

.

.

Say, (O Muhammad): Whether ye hide that which is in your breasts or reveal it, Allah knoweth it. He knoweth that which is in the heavens and that which is in the earth, and Allah is Able to do all things.

.

.

.

Säg, (O Muhammad): Oavsett om ni döljer det som är i brösten eller avslöja det, Allah vet det. Han vet att den som är i himlarna och det som är på jorden, och Allah kan göra allt.




[3:30]

يَوۡمَ تَجِدُ ڪُلُّ نَفۡسٍ۬ مَّا عَمِلَتۡ مِنۡ خَيۡرٍ۬ مُّحۡضَرً۬ا وَمَا عَمِلَتۡ مِن سُوٓءٍ۬ تَوَدُّ لَوۡ أَنَّ بَيۡنَهَا وَبَيۡنَهُ ۥۤ أَمَدَۢا بَعِيدً۬ا‌ۗ وَيُحَذِّرُڪُمُ ٱللَّهُ نَفۡسَهُ ۥ‌ۗ وَٱللَّهُ رَءُوفُۢ بِٱلۡعِبَادِ

.

.

.

On the Day when every soul will find itself confronted with all that it hath done of good and all that it hath done of evil (every soul) will long that there might be a mighty space of distance between it and that (evil). Allah biddeth you beware of Him. And Allah is Full of Pity for (His) bondmen.

.

.

.

På den dag då varje själ kommer att hitta sig själv konfronteras med allt vad det har gjort gott och allt vad det har gjort ont (varje själ) kommer länge att det kan finnas en mäktig rymd av avståndet mellan det och att (onda). Allah bjudit du akta dig för honom. Och Allah är full av medlidande (Hans) trälar.

Av Kristin - 20 mars 2011 14:31

Well, when you are sick and its raining you suddenly have so much time over for stupid things. So I took the opportunity to changed my blog style. I hope its not to bad and that it is still easy to read the texts.


You may give me some feed back on this chang!!

 

 

Av Kristin - 20 mars 2011 12:27

Ja da sitter jag har döds sjuk och har gnattat av mig pa mamma att jag ar sa himla less pa att ingen förstar vad jag vill eller behöver. Att jag vill ha POTATIS, SAS och FISK SOM AR ALLT ANNAT AN GRILLAD! Kanske en fett rakmacka fran Gotlandsbaten och sen sourcream and onion chips hade ju imnte suttit fel!


FASEN VAD JAG LANGTAR EFTER SVENSK MAT!!


Inte vill jag hem och höre ett enda gnagg om att jag skall göra de o de och allra mest komma hem och hitta mig ett jobb och glömma Turkiet.

Om de hade vart sa bra att jag kunde fa turkiskt klimat, farska ravaror, min kara man fran turkiet och sen svensk mat och svenska kultur i ett, da skulle jag vara glad och lycklig igen.


Jag har en san sjuk lang lista pa vad jag skall köpa med mig hem hit sa jag vet inte vad. Meningen var att jag skulle börja flytta hit mina saker men mina 20 kilo kommer nog mestadels besta av matvaror. Men vad behöver jag 36 glas och bestick till nar vi inte ens har en lagenhet för oss sjalva?!



Livet ar hart ibland ... för jag glömde ju att beratta att vi har vart utan vatten i mer an 24 timmar och inte fick vi nagon förvarning eller förklaring och var vi har förstat sa har typ hela stan vart utan vatten. Nu har de antligen kommit tillbaka men jag far inte duscha an för varan vattenbehallare behöver fyllas pa först!

Presentation

Welcome!

I am Kristin, 23 and comes from Gotland Sweden.
My husband comes from Mersin Turkey.

You will follow my life in trying to fit into a turkish wifes life. Cultur, religion also in fun and sad times.
Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Guestbook

Recent posts

Categories

Archives

Previous years

Links

bloglovin
free counters

Ovido - Quiz & Flashcards