gokris - In the Life We Live Together

Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

Såsssss...

Av Kristin - 20 mars 2011 12:27

Ja da sitter jag har döds sjuk och har gnattat av mig pa mamma att jag ar sa himla less pa att ingen förstar vad jag vill eller behöver. Att jag vill ha POTATIS, SAS och FISK SOM AR ALLT ANNAT AN GRILLAD! Kanske en fett rakmacka fran Gotlandsbaten och sen sourcream and onion chips hade ju imnte suttit fel!


FASEN VAD JAG LANGTAR EFTER SVENSK MAT!!


Inte vill jag hem och höre ett enda gnagg om att jag skall göra de o de och allra mest komma hem och hitta mig ett jobb och glömma Turkiet.

Om de hade vart sa bra att jag kunde fa turkiskt klimat, farska ravaror, min kara man fran turkiet och sen svensk mat och svenska kultur i ett, da skulle jag vara glad och lycklig igen.


Jag har en san sjuk lang lista pa vad jag skall köpa med mig hem hit sa jag vet inte vad. Meningen var att jag skulle börja flytta hit mina saker men mina 20 kilo kommer nog mestadels besta av matvaror. Men vad behöver jag 36 glas och bestick till nar vi inte ens har en lagenhet för oss sjalva?!



Livet ar hart ibland ... för jag glömde ju att beratta att vi har vart utan vatten i mer an 24 timmar och inte fick vi nagon förvarning eller förklaring och var vi har förstat sa har typ hela stan vart utan vatten. Nu har de antligen kommit tillbaka men jag far inte duscha an för varan vattenbehallare behöver fyllas pa först!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 10 februari 2014 09:28


 

Av Kristin - 9 februari 2014 17:00


 

Av Kristin - 30 januari 2014 20:23


Idag har jag varit duktig och bakat bröd, denna gången blev det ett pumpa och valnötsbröd.   ...

Av Kristin - 26 juli 2012 23:32

Gud imorgon är sista dagen innan helg och gud så skönt de skall bli. De blir en helg med massa städande och solande. Allt skall fixas innan vi flyttar på onsdag! Så nästa vecka blir tuff för när vi har flyttat skall de tapetseras, möbleras och städas...

Av Kristin - 21 juli 2012 16:48

Sitter på balkongen i solstolen med blå händer. För på förmiddagen var vi i skogen och plockade blåbär. Första gången för Gökhan men han var ändå snabbare än mig på att plocka. Letade efter svamp också men de var inte lika lyckat....

Presentation

Welcome!

I am Kristin, 23 and comes from Gotland Sweden.
My husband comes from Mersin Turkey.

You will follow my life in trying to fit into a turkish wifes life. Cultur, religion also in fun and sad times.
Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Guestbook

Recent posts

Categories

Archives

Previous years

Links

bloglovin
free counters

Ovido - Quiz & Flashcards