gokris - In the Life We Live Together

Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Al-E-Imran [3:49-51]

Av Kristin - 28 mars 2011 20:28

[3:49]

وَرَسُولاً إِلَىٰ بَنِىٓ إِسۡرَٲٓءِيلَ أَنِّى قَدۡ جِئۡتُكُم بِـَٔايَةٍ۬ مِّن رَّبِّڪُمۡ‌ۖ أَنِّىٓ أَخۡلُقُ لَڪُم مِّنَ ٱلطِّينِ كَهَيۡـَٔةِ ٱلطَّيۡرِ فَأَنفُخُ فِيهِ فَيَكُونُ طَيۡرَۢا بِإِذۡنِ ٱللَّهِ‌ۖ وَأُبۡرِئُ ٱلۡأَڪۡمَهَ وَٱلۡأَبۡرَصَ وَأُحۡىِ ٱلۡمَوۡتَىٰ بِإِذۡنِ ٱللَّهِ‌ۖ وَأُنَبِّئُكُم بِمَا تَأۡكُلُونَ وَمَا تَدَّخِرُونَ فِى بُيُوتِڪُمۡ‌ۚ إِنَّ فِى ذَٲلِكَ لَأَيَةً۬ لَّكُمۡ إِن كُنتُم مُّؤۡمِنِينَ

.

.

.

And will make him a messenger unto the Children of Israel, (saying): Lo! I come unto you with a sign from your Lord. Lo! I fashion for you out of clay the likeness of a bird, and I breathe into it and it is a bird, by Allah's leave. I heal him who was born blind, and the leper, and I raise the dead, by Allah's leave. And I announce unto you what ye eat and what ye store up in your houses. Lo! herein verily is a portent for you, if ye are to be believers.

.

.

.

Och kommer att göra honom en budbärare till Israels barn, (ordspråk): Lo! Jag kommer till eder med ett tecken från er Herre. Lo! Jag mode för dig i lera som liknade en fågel, och jag andas in det och det är en fågel, med Allahs semester. Jag hela honom som är född blind och den spetälske, och jag höjer de döda, med Allahs semester. Och jag meddela er vad ni äter och vad ni spara upp i ditt hus. Lo! häri sannerligen är ett förebud för er, om ni ska troende.




[3:50]

وَمُصَدِّقً۬ا لِّمَا بَيۡنَ يَدَىَّ مِنَ ٱلتَّوۡرَٮٰةِ وَلِأُحِلَّ لَڪُم بَعۡضَ ٱلَّذِى حُرِّمَ عَلَيۡڪُمۡ‌ۚ وَجِئۡتُكُم بِـَٔايَةٍ۬ مِّن رَّبِّڪُمۡ فَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ وَأَطِيعُونِ

.

.

.

And (I come) confirming that which was before me of the Torah, and to make lawful some of that which was forbidden unto you. I come unto you with a sign from your Lord, so keep your duty to Allah and obey me.

.

.

.

Och (jag kommer) bekräftar det som var före mig i Toran, och att göra lagliga del av det som var förbjudet för er. Jag kommer till eder med ett tecken från er Herre, så håll er plikt till Allah och lyda mig.




[3:51]

إِنَّ ٱللَّهَ رَبِّى وَرَبُّڪُمۡ فَٱعۡبُدُوهُ‌ۗ هَـٰذَا صِرَٲطٌ۬ مُّسۡتَقِيمٌ۬

.

.

.

Lo! Allah is my Lord and your Lord, so worship Him. That is a straight path.

.

.

.

Lo! Allah är min Herre och er Herre, så dyrka Honom. Det är en rak väg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 10 februari 2014 09:28


 

Av Kristin - 9 februari 2014 17:00


 

Av Kristin - 30 januari 2014 20:23


Idag har jag varit duktig och bakat bröd, denna gången blev det ett pumpa och valnötsbröd.   ...

Av Kristin - 26 juli 2012 23:32

Gud imorgon är sista dagen innan helg och gud så skönt de skall bli. De blir en helg med massa städande och solande. Allt skall fixas innan vi flyttar på onsdag! Så nästa vecka blir tuff för när vi har flyttat skall de tapetseras, möbleras och städas...

Av Kristin - 21 juli 2012 16:48

Sitter på balkongen i solstolen med blå händer. För på förmiddagen var vi i skogen och plockade blåbär. Första gången för Gökhan men han var ändå snabbare än mig på att plocka. Letade efter svamp också men de var inte lika lyckat....

Presentation

Welcome!

I am Kristin, 23 and comes from Gotland Sweden.
My husband comes from Mersin Turkey.

You will follow my life in trying to fit into a turkish wifes life. Cultur, religion also in fun and sad times.
Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Guestbook

Recent posts

Categories

Archives

Previous years

Links

bloglovin
free counters

Ovido - Quiz & Flashcards