gokris - In the Life We Live Together

Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Give me home sweet home!

Av Kristin - 2 mars 2011 11:50

Jag ar bara tvungen att skriva ett inlagg pa svenska...


For de ar namligen sa att jag har en san fruktansvart langtan hem till Sverige! Jag kan inte fatta att jag verkligen langtar hem till ett land dar klimatet ar runt noll och solen knapp lyser.


Men vad ar de som jag saknar da?...


Ja jag saknar nog faktiskt mest matriella saker...ledsen att saga de men de ar faktiskt sa. Att fa sova i min sang som ar mjuk istallet för en hard baddsoffa som man kan kanna stalpinnarna pa och dem traffar precis pa höfterna.


Jag saknar den svenska maten! Att fa ata en redig köttbit med potatis och massa sas. Inte bara soppa, pasta, ris, yoghurt och bröd. Jag kanner att min kropp inte mar bra av denna höga kolhydrat kost.


Jag saknar att mina dagliga promenader i skogen med min hund. Inte promenader pa strandpromenaden pa stenhard asfalt med skinande sol och MASSA folk som ar i vagen. Man kan inte sjunga, inte nynna, ja inte ens slappa en fis nar magen har kommit igang! Annat ar de hemma pa öjn da jag kan skrika sa högt jag kan och skutta fram och ingen som hör eller ser.


Jag saknar att se svensk tv. Inte bara otroligt daligt filmade turkiska serier eller nyheter. Eller sa hörs de religiösa sanger som jag inte fattar ett smack av för dem ar ju pa turkiska...Jag vet jag skulle ha lart mig turkiska battre men de ar faktiskt ganska skönt att inte första ibland! Fast dede (morfar) börjar att bli valdigt irriterad att jag inte lar mig fortare.


Sen saknar jag min bil och att jag kan komma och ga som jag vill. Jag kan aka till stan en eftermiddag om jag sa far för mig de. Eller aka o simma, Ohhhh jag skulle sa garna vilja simma lite. Men de gar ju inte har far dem simhallar som finns ar till for riktiga simmare och de kostar multum att komma in. Tacka vet jag Hemse badet som tar 50 kr och man har tillgang till allt!


Men mest av allt vill jag nog ha min katt har, som jag alltid kan rakna med att hon ligger i mitt kna och snarkar!


Nja detta ar typ de jag saknar med Sverige...Men de kommer att ga över förutom att jag vill ha SVENSK MAT! JAg tror jag kanner en sann stor langtan for att jag var sa lange hemma. Allt ar den dar jakla militartjanstgöringens fel!! Hade Turkiet inte haft obligatorisk tjanstgöring so hade jag aldrig vart sa deppig som jag ar nu. Jag vill skratta och vara glad! Men jag har en toppen man som gör sitt basta att försvenska varan tillvaro har. Han skruvar upp Rix FM pa högsta volum varje morgon och vi sover nu i mormor och morfars mjuka harliga sang och han har sagt att han skall köpa KÖTT till mig!


Men om en manad sa maste jag aka hem till kalla SWE för da har mina 90 dagar gatt. Sa da far vi se om jag varkligen saknar allt detta sa mycket egentligen!?

 
 
Emelie

Emelie

2 mars 2011 12:34

Jag förstår varför du saknar Sverige! Och att du saknar din katt! Skickar några sverigehälsningar!

http://emmisibirier.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 10 februari 2014 09:28


 

Av Kristin - 9 februari 2014 17:00


 

Av Kristin - 30 januari 2014 20:23


Idag har jag varit duktig och bakat bröd, denna gången blev det ett pumpa och valnötsbröd.   ...

Av Kristin - 26 juli 2012 23:32

Gud imorgon är sista dagen innan helg och gud så skönt de skall bli. De blir en helg med massa städande och solande. Allt skall fixas innan vi flyttar på onsdag! Så nästa vecka blir tuff för när vi har flyttat skall de tapetseras, möbleras och städas...

Av Kristin - 21 juli 2012 16:48

Sitter på balkongen i solstolen med blå händer. För på förmiddagen var vi i skogen och plockade blåbär. Första gången för Gökhan men han var ändå snabbare än mig på att plocka. Letade efter svamp också men de var inte lika lyckat....

Presentation

Welcome!

I am Kristin, 23 and comes from Gotland Sweden.
My husband comes from Mersin Turkey.

You will follow my life in trying to fit into a turkish wifes life. Cultur, religion also in fun and sad times.
Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Guestbook

Recent posts

Categories

Archives

Previous years

Links

bloglovin
free counters

Ovido - Quiz & Flashcards