gokris - In the Life We Live Together

Direktlänk till inlägg 4 september 2011

1 års bloggande

Av Kristin - 4 september 2011 09:48

För exakt ett år sedan satt jag hemma i min fåtölj och registrerade in mig här som bloggare!


De är helt fantastiskt att jag har lyckats hålla igång bloggen i ett år, jag trodde väl att jag skulle kunna hålla igång dem i någon månad max.

Men så blev de inte, de var trots allt skönt att skriva av sig lite och när jag kom på att jag kunde förmedla min tro på Islam till folket blev de betydigt mer lockand att skriva.

Så totalt har de blivit 773 blogginlägg med 500 bilder, 37 kommentarer och 5 gästboksinlägg. Helt okej tycker jag!


Under årets gång har de gått upp och ner med fantasi och ork att blogga.

Dock bra på sina sett men under den tiden jag jobbade som slav på ett hotell hade de nog varit bra om jag fått ur mig mer av den ångest jag kände då. De kan komma vissa dagar än idag som jag kan stört gråtta över att jag var så dum som tog de jobbet. Och att låta mig sänkas så lågt och att han kunde förstöra min kropp till max. Fruktansvärt!


Men nu lever jag livet!

De ser ljust ut, inom en månad kommer jag och min man hålla vår bröllopsfest. Min man har fått uppehållstillstånd och kommer flytta md mig hem till Sverige.

Och vi kan nu äntligen börja ett liv tillsammans!

De kommer komma stora prov på vägen men dem kan inte slå sönder oss.


Ni kanske undrar varför jag skriver detta inlägg på svenska då jag normat skriver på engelska...

Ja jag har länge gått och funderat på att börja skriva på svenska då de ibland kan vara väldigt svart att formulera känslor till engelska.

Så från och med nu kommer jag att blogga mestadels på svenska. Ni som inte kan svenska finns de en länk till google där ni kan få sidan översatt.


Tack för detta år och hoppas vi håler vid varandra 1 år till!


Här kan ni se hur mitt liv har gått upp och ner, många inlägg en glad Kristin.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 10 februari 2014 09:28


 

Av Kristin - 9 februari 2014 17:00


 

Av Kristin - 30 januari 2014 20:23


Idag har jag varit duktig och bakat bröd, denna gången blev det ett pumpa och valnötsbröd.   ...

Av Kristin - 26 juli 2012 23:32

Gud imorgon är sista dagen innan helg och gud så skönt de skall bli. De blir en helg med massa städande och solande. Allt skall fixas innan vi flyttar på onsdag! Så nästa vecka blir tuff för när vi har flyttat skall de tapetseras, möbleras och städas...

Av Kristin - 21 juli 2012 16:48

Sitter på balkongen i solstolen med blå händer. För på förmiddagen var vi i skogen och plockade blåbär. Första gången för Gökhan men han var ändå snabbare än mig på att plocka. Letade efter svamp också men de var inte lika lyckat....

Presentation

Welcome!

I am Kristin, 23 and comes from Gotland Sweden.
My husband comes from Mersin Turkey.

You will follow my life in trying to fit into a turkish wifes life. Cultur, religion also in fun and sad times.
Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Guestbook

Recent posts

Categories

Archives

Previous years

Links

bloglovin
free counters

Ovido - Quiz & Flashcards